Mardinli Bayanların Bıttım Sabunu Başarısı



Menengiç bitkisinden yapılan bıttım sabunu Mardinli kadınların başarısı oldu . Bıttım Sabunu Atölyesi'nde üretilen doğal temizlik ürünü, Çırağan, Rixos, Crowne Plaza ve Holiday In gibi lüks otellerde müşterilere sunuluyor.

Atölyede çalışıp ailelerinin bütçesine katkı sağlayan kadınların hikayeleri ise duygu dolu.
Mardinli kadınlar, sabun sayesinde iş sahibi oldu. Valilik, Çatom ve Diversey işbirliği ile açılan 'Bıttım Sabunu Atölyesi'nde istihdam edilen kadınlar hem para kazanıyor hem de 'bıttım'ı dünyaya tanıtıyor. Daha temiz ve daha sağlıklı bir gelecek misyonu doğrultusunda üretilen sabunlar, 175 ülkede temizlik ve hijyen alanında faaliyet gösteren Diversey tarafından ihraç ediliyor. Sabunlar başta Fransa olmak üzere Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine gönderiliyor.

Bıttım sabunu İngiltere Prensi Charles sayesinde tanındı. 3 yıl önce Mardin'i ziyaret eden Charles'ın bıttım sabunu satın alması bütün dikkatleri bu ürüne çevirdi. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve birçok sanatçının da kullandığı bıttım, şimdi de lüks otellere girdi. Aralarında Çırağan, Rixos, Crowne Plaza ve Holiday Inn gibi uluslararası zincirlerin de bulunduğu pek çok lüks otel, odalarına Mardinli kadınların ürettiği sabunları koymaya başladı.

Bıttım sabunu, menengiç bitkisinden elde ediliyor. Kimyasal madde içermeyen doğal sabun, şehre gelen yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. Kepek oluşumunu ve saç dökülmesini önleyen sabun, Mardinli kadınların elinde şekilden şekle giriyor.Kentte sabun üreten kadınlar aile bütçesine katkıda bulunuyor. Oteller için 30 ve 100 gramlık buklet formatında üretim yapılıyor.
Proje dünyaya örnek oldu

0 yorum:

KOPYALANAMAZ @ HER HAKKI SAKLIDIR