Bir Dadaş Kızı Zekiye Çomaklı ile Röportaj



Erzurum’un tanınmış yazarlarından Zekiye Çomaklı ile güzel bir röportajımız oldu kendisi ile hem şahsı ile ilgili hemde iş dünyası ile ilgili konulara değindik …
Erzurum 'da girişimci olmak isteyen bayanlara tavsiyeleriniz ?
Cesur olacaklar, girişimci olabilecek şekilde risk üstlenmeye hazır olacaklar, “herkes yapabiliyor ben neden yapamayayım” diye düşünecekler v.s. Hangi alanlarda girişimci olmalarını önerirsiniz ?Ekonomik yönden gelir getirici her konuda girişimci olabilirler. Ayrıca Girişimci olmak istedikleri zaman , bir işe kalkışırken “ben bu işi seviyorum, bu işi çok iyi yönetir , yapar ve yönlendiririm” diye düşünecekler.. Günümüzde Erzurum da yaşayan kadınların hediyelik eşya konusunda çalışmalara katılmaları ve bu yönde ilerlemelerini tavsiye ederim. Çünkü Erzurum’da bir hediyelik eşya sektörü yok..
Doğu da ilk ve tek kadın girişimcileri derneği kurucusu ve halen yönetim kurulu başkanısınız

Günümüz şartlarını düşünerek gençlere girişimci olmayı tavsiye eder misiniz?
Elbette tavsiye ederim, benim başkanı olduğum derneğin adı ERZURUM GİRİŞİMCİ KADINLAR DERNEĞİ . Ben genç veya kendini genç sayan her kadının girişimci olması ve ekonomiye kazandırılması taraftarıyım. Biz çok güzel bir kadro ile yönetim kurulu oluşturmuşuz. Bu yönetimin amacı Erzurum’da ki atıl kadın İş Gücü potansiyelini ekonomiye kazandırmak..
Erzurum'da bayan girişimci sayısının az olmasının sebepleri sizce neler?

Aslında Erzurum da kadın girişimci de yok denecek kadar az. İş kadını diyebilmek için aktif çalışan ve işyeri olan kadın olmalı. Bizimkilerin kendilerine ait iş yerleri yok, eşlerinin onların üzerine iş yeri açmaları ile kâğıt üzerinde iş yeri sahibi görünüyorlar. Hatta çoğunun o işle ve işyeri ile alakaları yok..
Erzurum'da yatırım yapmayı düşünen iş adamlarına iş kadınlarına (diğer bölgeler için ) tavsiyeleriniz ?

Erzurum’a iyi bir teşvik paketi uygulaması yapılmadıkça kimseye buraya gel diyemem vebal olur. Bir vergi indirimi ile elektrik indirimi ile bu işler olmaz.
Girişimci kadınlar derneği olarak projelerinizden biride folklorik bebek sizce hak ettiği ilgiyi gördü mü ?

Aslında hak ettiği ilgiyi gördü fakat hak ettiği yerde değil elbette. Belediyelerimiz, Üniversitemiz, valilik ve kaymakamlıklarımız bu konuda daha duyarlı olmalılar. Bizde sanırım onlara gidip derdimizi iyi anlatamadık belki.. Bebeğin patentini de aldık, yani patentli bir folklorik bebeğimiz var..İyi olacak inşallah inanıyorum..
Küresel kriz hakkında düşünceleriniz ?

Ben ticaretle uğraşmadığım için çok sağlıklı bir açıklama getiremeyebilirim. Fakat kapanan iş yerleri, işçi çıkaran işverenler, borç batağına saplandığını söyleyerek intihar edenleri gördükçe dünyanın ciddi bir mali krizin içerisinde yuvarlandığını görüyoruz.

Konu itibari ile yazmak istediğiniz bir kitap var mı ?
Mali konularda veya girişimcilik konusunda kitap yazabilecek kadar bir araştırma yapmadım. Böyle bir bilgi birikimim yok. O yüzden de bu konuda kitap yazmam düşünülemez. Girişimcilik konusunda eğitimler veriyoruz.İlerde belki dernek olarak bu konuda yaptıklarımızı, tecrübelerimizi kitaplaştırabiliriz.
Şu an üzerinde çalıştığınız bir projeniz var mı ?
Evet var Kitap konusu olarak Konuşan Erzurum İsimli bir kitap ve köşe yazılarımı toparlamaya çalıştığım kitabımın hazırlıklarını yapıyorum. Dernek olarak projemiz de dernek binamızın bulunduğu Mahalle başında ki Yeğenağa İş Merkezinde 40 yaş üzeri yalnız yaşayan kadınlarımızın akşama kadar bir araya gelip sohbet edebilecekleri bir SOHBET EVİ projemiz var..Onay bekliyoruz. Birde Beyaz ay Körler derneğine proje ortağı olmamız sebebi ile elimizde olan Triko makineleri ile halk eğitim iş birliğinde açtığımız Triko Kursumuz devam ediyor.
Erzurum 'u Türkiye 'ye ve tüm dünyaya daha iyi tanıtmak için sizce neler yapılmalı ?

Samimi çalışmalar yapılmalı. Erzurum Türkiye'nin hem kilidi hem anahtarı konumunda bir şehirdir …

Gerçekleştirmek istediğiniz hayaliniz?

Folklorik Bebeklerin seri üretime geçeceği bir atölye kurmak..

Tanınan ve kalemi etkin iyi bir yazarsınız, iyi bir yazar olmanın sizce özellikleri nelerdir ?
Olaylara tarafsız bir gözle bakabilmek, insanları incitmeden, olayları politize etmeden yazabilmek.

Yazar ve şair olmasaydınız bunu olmak istiyordum diye düşündüğünüz meslek?
Avukatlık veya Hariciyeci….

Siyasete atılmayı düşünüyor musunuz?
Hiçbir zaman siyasetin dışında olmadım ...
Sevilen kişinin çantasında olanlar merak edilir , sevilen biri olarak çantanızda bulunanlar ?

İçerisinde her şeyimin bulunduğu Not Defterim-kalemim, para cüzdanım, rujum, aynam ve özellikle belirtmek istiyorum çantamda hiç istisnasız mutlaka ama mutlaka bir Türk bayrağı ve küçük bir Yasin-i Şerif kitapçığı bulunur


Son olarak şuna değinmek istiyorum

Gençlere tavsiyeleriniz?

Hayatta ne yaparlarsa yapsınlar mutlaka eğitimini alarak yapsınlar. Günümüz dünyasında eğitimsiz, niteliksiz insanlara asla ve asla yer yok artık..



Zekiye Hanım yoğun iş temponuzun arasında bu güzel röportaj için bana zaman ayırdığınızdan dolayı çok çok teşekkür ediyorum …




Yazar Zekiye Çomaklı Kişisel Web Sitesi tık tık

1 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel bir röportaj

KOPYALANAMAZ @ HER HAKKI SAKLIDIR